A hazai hangbányászati megoldások vezető szállítója, a Nextent Informatika Zrt. vezette konzorcium világszerte egyedülálló, beszédfelismerő rendszert fejleszt a magyar call centerek számára.
Fejlesztésük célja, egy olyan innovatív megoldás alkalmazása, amelynek köszönhetően bármilyen nyelven bármilyen szót, kifejezést fel lehet majd ismerni. Új módszerüket a mesterséges intelligencia algoritmusai és az egyéb nyelvészeti módszerek ötvözésével kívánják megvalósítani.
Ezt a fejlesztést a Nextent Zrt. olyan call centerekkel rendelkező vállalkozásoknak tervezi értékesíteni, amelyek a hagyományos telefonos ügyfélkiszolgálás mellet a hang és érzelem felismerésében rejlő többletértéket is hasznosítanák.
A Nextent vezette konzorcium további tagjai az Xdroid Kft., a SCI-Hálózat Zrt., és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE).
A fejlesztéshez közel 608 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertek el a konzorcium tagjai a Széchenyi 2020 "K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések" programból, amely a teljes költség mintegy 70 százalékát fedezi. A fennmaradó részt a fejlesztésben résztvevők saját erőből finanszírozzák.
Forrás:
Beszédfelismerő rendszert fejleszt a Nextent Informatika Zrt., – PID.hu – 2017. augusztus 03.
Kép forrása: http://survive.hu/hu/?clients=nextent-informatikai-zrt