A szellemi tulajdon védelme
 

A jövő ruhaanyagát keresi a MOME a Nanushkával karöltve

A A A    Nyomtatható verzió

Az emberiség károsanyag kibocsátásának 10 százalékáért a divatipar felel, miközben a textilek 85 százalékát sosem hasznosítják újra. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Nanushka divatmárka cég összefogásának célja, hogy olyan új, természetes alapanyagok előállítását készítsék elő, amelyek csökkentik a divatipar ökológiai lábnyomát. A közös munkába a MOME hallgatói is bekapcsolódhatnak majd.

Mind a MOME, mind pedig a Nanushka egy fenntarthatóbb jövő felépítésén dolgozik. A MOME Közép-Európa egyik legnagyobb kreatív innovációs központját kínálja, célkitűzései között szerepel, hogy működése 2030-ra a karbonsemlegessé válik, a Nanushka pedig körforgásos üzleti modell megalkotását és bevezetését tervezi.

A Nanushka márkát jelenleg negyven országban forgalmazzák. A divatmárka egyik legfőbb alapelve a fenntarthatóságra való törekvés. A márka filozófiáját alapvetően a bolygó iránti tisztelet határozza meg, a Nanushka közönsége ezekhez az értékekhez kapcsolódik.

A Nanushka számára a fenntarthatóság mellett az innováció a másik alapvető érték. Folyamatosan azon dolgoznak, hogy további módszerekkel és kezdeményezésekkel fejlesszék és erősítsék ezt a területet.

A létrejött együttműködés több lehetőséget is magában hordoz: mindenekelőtt Közép-Európa egyik legnagyobb kreatív innovációs központjával való együttműködést egy tudáscsere-programon keresztül, az innováció és az innováció léptékváltásának támogatása, illetve új megoldások megtalálása az újrahasználat és újrahasznosítás terén. Az együttműködő felek munkája nagyban kiegészíti egymást, a partnerek azon dolgoznak közösen, hogy hozzájáruljanak egy jobb divatipari rendszerhez.

A MOME-val közös erőfeszítések érdemi megoldásokat hoznak nemcsak a Nanushka, hanem a teljes iparág legfontosabb kihívásaira is, és más márkákat is inspirálhatnak ezek megvalósítására.

 

Források:
https://www.portfolio.hu/uzlet/20220916/milyen-anyagokbol-keszul-a-jovo-ruhaja-kozosen-fejleszt-a-mome-es-a-nanushka-567187

https://index.hu/kultur/2022/02/17/london-es-new-york-utan-sanghajban-es-miamiban-nyit-uzletet-a-nanushka-budapest-baldaszti-peter-sandor-szandra-divat/

Kép forrása:

https://www.facebook.com/momebudapest/