A szellemi tulajdon védelme
 

Népszerű az első hazai közönségre szabott online piactér

A A A    Nyomtatható verzió

Egy korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy a Kickstarter és az Indiegogo mintájára Magyarországra is megérkezett az első hazai közönségre szabott online piactér – Brancs – , ahol az ország legfrissebb innovációit, termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg.

Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét. A szponzorok a támogatásért cserébe az ötletgazda által felajánlott termékeket vagy szolgáltatásokat kapják, jóval korábban, mint ahogy azok elérhetővé válnának a nagyközönség számára a piacon – ők lesznek az első vásárlók.

A májusban indult közösségi oldalon már meg is vannak az első sikeres projektek. A látogató vásárlók bizalmat szavaztak a 3D nyomtató alapanyag újrahasznosításnak, a magyar egyetemisták által kifejlesztett, nemzetközi kiugrás előtt álló Refilamer gépnek.

A Refilamer hazai fejlesztésű innováció lényege, hogy az egyre népszerűbb 3D nyomtatók – Magyarországon is már 10 ezres nagyságrendű a használata – alapanyaga, a filament nagyon drága. Ehhez Kiri Hunor és mérnök-egyetemista csapata egy PET-palackból filamentet gyártó gépet fejlesztettek ki, amelyre már a Szilícium-völgyben is felkapták a fejüket. A gép több mint 90%-kal csökkenti az alapanyag előállítási költségét, sőt a környezettudatosság sem elhanyagolható szempont. A projektet a Brancson előfinanszírozó első 30-40 tudatos vásárló pedig elsőként jut hozzá már idén ősszel a termékhez.

A másik sikeres projekt az első hazai felnőtt szörp a Cseles alkoholos szörp. A szintén hazai fiatalok találmánya, az első hazai felnőtt szörp áfonyás első adagjának legyártását az íz első közel 150 vásárlója tette lehetővé. A vegyészmérnök Marton Bálint és a gépészmérnök Varga Dávid már a kampány lezárultát követően, még a nyár folyamán kiszállítják a különleges nedűt az első szerencsés vásárlóknak.

A projektek vásárlói biztonságban érezhetik magukat, hiszen a külföldi minta szerint alkalmazott “mindent vagy semmit” elv alapján egy kampány csak abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha az adott kampány időszakon belül elérte a kitűzött célösszeget. Ha ez nem teljesül, a vásárlók visszakapják a befizetett összeget, de dönthetnek akár úgy is, hogy ezzel egy másik kampányt támogatnak.

 

Forrás:

https://www.technokrata.hu/egazdasag/startup/2022/07/01/pet-palack-3d-nyomtatas/

Kép forrása:  https://hu.linkedin.com/